fbpx

Ciclul Dezvoltării Emoționale în Context Educațional: de la teorie la practică

Acest curs vă familiarizează cu un model inovator de gândire despre dezvoltarea socio-emoțională a copiilor, bazat pe ciclul dezvoltării descris de Pamela Levin. Vom explora etapele de creștere, nevoile specifice fiecărei etape și rolul acestora în educația timpurie și primară. De asemenea, cursul vă oferă modalități eficiente de a înțelege și interacționa cu copiii la clasă.

Cui se adresează: educatori (personal implicat) din sistemul preșcolar și primar, consilieri școlari, psihologi in gradinite.

Scurtă descriere: Ciclul dezvoltării și afirmațiile dezvoltării – instrumente de evaluare și intervenție în mediul educațional preșcolar și școlar.

Ciclul dezvoltării descris de Pamela Levin abordează în principal dezvoltarea emoțională și socială în contextul creșterii psihologice. Este fundamentat pe principiile Analizei Tranzacționale (AT) și se concentrează pe nevoile emoționale și relaționale ale individului pe măsură ce acesta progresează prin diferitele etape ale vieții. Se diferentiază de celelalte modele de dezoltare prin fapul ca ciclul de dezvoltare este văzut ca o spirală. Acest model evidențiază că dezvoltarea nu este liniară, ci ciclică, iar fiecare etapă reprezintă o oportunitate de învățare, explorare și integrare. Levin identifică șase etape principale, fiecare asociată cu nevoi emoționale și psihologice specifice:

  1. Etapa de a fi (Being) – 0 – 6 luni
  2. Etapa de a face (Doing) – 6 – 18 luni
  3. Etapa de a gândi (Thinking) – 18 luni – 3 ani
  4. Etapa identitate (Identity) – 3 – 6 ani
  5. Etapa despre competență (Competence) – 6 – 12 ani
  6. Etapa de integrare (Interdependence) – Adolescența și mai târziu
Aspecte importante ale ciclului dezvoltării
  1. Ciclicitatea: Fiecare etapă poate fi retrăită de-a lungul vieții, în funcție de situațiile și provocările cu care ne confruntăm.
  2. Repararea etapelor incomplete: Dacă o nevoie de dezvoltare dintr-o etapă anterioară nu a fost îndeplinită, este posibil să reapară mai târziu sub forma unor dificultăți emoționale sau relaționale.
  3. Importanța relațiilor: Sprijinul din partea celor din jur (părinți, terapeuți, parteneri) este esențial pentru a completa sau repara etapele.

 Aplicarea modelului lui Pamela Levin în educație

Modelul ciclului dezvoltării propus de Pamela Levin poate fi utilizat în educație pentru a sprijini dezvoltarea armonioasa a copiilor, recunoscând nevoile lor emoționale, cognitive și sociale în fiecare etapă a creșterii. Acest model ajută educatorii să înțeleagă mai bine comportamentele și nevoile elevilor, adaptând intervențiile educaționale pentru a susține o dezvoltare sănătoasă și echilibrată.

Printre beneficiile modelului se numără:

  1. Înțelegerea etapelor dezvoltării în clasă – Fiecare etapă descrisă de Levin – de la „A fi” până la „Competenta” – corelată cu perioadele de vârstă și nevoile specifice ale elevilor:
  2. Crearea unui mediu educațional sigur
  3. Sprijinirea etapelor incomplete
  4. Personalizarea procesului educațional
  5. Integrarea emoției și învățării.

Etapele lui Levin evidențiază importanța emoțiilor în procesul de creștere. În educație, profesorii pot:

  • Introduce în curriculum activități care dezvoltă inteligența emoțională, cum ar fi recunoașterea și gestionarea emoțiilor.
  • Folosi metode de predare bazate pe colaborare și joc, pentru a sprijini interacțiunile pozitive și învățarea naturală.

Ce câștigi dacă participi la acest workshop:

  • O nouă perspectivă: Vei primi o „lentilă” diferită pentru a privi tiparele de dezvoltare și nevoile copilului între 0 și 12 ani.
  • Instrumente practice: Vei învăța cum să aplici principiile ciclului dezvoltării în activitatea de zi cu zi, pentru a crea un mediu educațional mai conectat și eficient.
  • Extinderea atitudinilor: Cursul te va ajuta să înțelegi și să răspunzi mai bine comportamentelor copiilor, oferind soluții practice pentru situațiile din clasă.
  • Îmbunătățirea interacțiunii: Vei învăța cum să sprijini copiii în procesul lor de dezvoltare emoțională și socială, întărind relațiile și colaborarea.

Acest curs experiențial este un pas înainte în a transforma educația într-un proces centrat pe copil, unde fiecare etapă a dezvoltării este susținută cu grijă și atenție.

Data: 12- 13 aprilie 2025

Program: Sambată  9.30- 17.30 și Duminică 9.00-16.00.

Locul de desfășurare: Str. Polonă, nr. 9, București.

Nr. maxim de participanți: 20

Tarif: 680 lei/persoană

Detalii despre curs: Adriana Șerban, tel: 0740 760 258

Detalii despre contracte și facturi: Roxana Drăghici, 0761 336 950.

Formator: Alina Comendant, MSc-TA, CTA-P, PTSTA-P. De mai bine de cincisprezece ani, Alina lucrează cu copii, adolescenți și adulți în practică privată, școli și centre de plasament în România și în Olanda. Focusul ei în psihoterapie este pe lucrul cu trauma de dezvoltare și lucrul cu grupuri de copii/adolescenți îmbinând  analiza tranzacțională, terapia prin joc gestalt și terapia cu lut  (terapie prin artă senzoriomotorie).

Pasionată de învățare și având background în pedagogie, Alina este trainer și supervizor internațional – facilitează învățarea experiențială și supervizarea creativă în domeniul psihoterapiei copilului și adolescentului. Din experiența de expat este interesată  de aspectele multiculturale pe care le întâlnește în lucrul ei și în special de ciclul universal pe care toate culturile îl împărtășesc în creșterea copiilor și adolescenților.

Face parte din consiliul Asociației Internaționale de Analiști Tranzacționali pentru Copii și Adolescenți (ITACA) din 2022 și este implicată atât în activitatea profesională a Asociației Europene de Analiză Tranzacțională (EATA-Exam Administrator), cât și în cea a Asociației Internaționale de Analiză Tranzacțională  (ITAA- Social Media Communication).

În prezent, Alina lucrează atât online, cât și în cabinetul ei privat, în Bussum, Olanda.

Ciclul Dezvoltarii Emotionale

680 LEI

Scroll to Top