program de formare în Analiză Tranzacțională
Programul de formare profesională în Analiză Tranzacţională – Psihoterapie organizat de Asociaţia ORIGINI se adresează celor care doresc să aibă o pregătire temeinică în psihoterapie şi care rezonează cu principiile Analizei Tranzacţionale Relaționale. Următoarea grupă de formare va începe în OCTOMBRIE 2025. Înscrierile au loc în perioada aprilie – 30 septembrie 2025.
Programul de formare în Analiză Tranzacţională – Psihoterapie respectă cerinţele Colegiului Psihologilor din România privind educația și formarea profesională a psihologilor cu drept de liberă practică și standardele de formare elaborate de EATA și ITAA.
De ce formarea se numește formare în Analiză Tranzacţională și nu se numește formare în Analiză Tranzacţională Relațională? Conceptele de bază ale Analizei Tranzacţionale sunt aceleași, indiferent cine le predă sau în ce țară are loc formarea. În Analiză Tranzacţională există mai multe abordări, și Analiză Tranzacţională Relațională este una dintre ele. Asociația își propune să ofere baza Analizei Tranzacționale și să formeze cursanții în spiritul psihoterapiei relaționale. Relația terapeutică este factorul principal care contribuie la schimbarea psihologică și înțelegerea stilului de lucru relațional este esențială pentru terapeutul relațional.
Structura programului
- ore de formare: minim 592 ore
- terapie personală: minim 250 ore
- supervizare: minim 150 ore
Programul de formare în Analiză Tranzacţională – Psihoterapie este format din două etape obligatorii – formarea de bază (complementară) şi formarea continuă, și o etapă opțională – certificarea (europeană sau internațională) în Analiză Tranzacţională, cursantul devenind analist tranzacțional certificat (Certified Transactional Analyst, CTA). Descarcă Manualul cursantului pentru a citi într-un singur loc toate informațiile de care ai nevoie.
Metodele de predare:
- prezentări didactice (orale, powerpoint/flipchart, suport de curs);
- discuții interactive de grup și stimularea capacității de gândire critică;
- lucru în grupuri mari și mici în timpul cursului – îi va ajuta pe cursanți să integreze teoria cu viața/clienții/tipurile de probleme psihologice, să-și clarifice înțelegerea, să învețe de la alții, să-și dezvolte gândirea, să-și dezvolte abilitățile de a oferi și de a primi feedback.
- stroke-uri pozitive pentru a dezvolta abilități de ascultare, acordare empatică, prezență terapeutică;
- ilustrare prin prezentări de cazuri/exemple – va facilita o mai bună înțelegere a teoriei deoarece va fi legată de o situație/context practică;
- exerciții practice pentru a facilita legătura dintre teorie și practică – exercițiile vor ajuta cursanții să experimenteze singuri teoria și vor facilita integrarea teoriei;
- prezentarea eseurilor în timpul cursului de evaluare – feedback cu privire la eseurile de prezentare din partea formatorului și a colegilor.
- cursanților li se cere să citească literatură de specialitate în fiecare an de formare – acest lucru îi va conecta pe cursanți cu literatura AT, cu perspective teoretice diferite, le va îmbogăți cunoștințele și va promova învățarea continuă.
Asociația va pune la dispoziția cursanților articole științifice din Jurnalul de Analiză Tranzacțională (TAJ) și Jurnalul Internațional de Cercetare și Practică în Analiză Tranzacțională (IJTARP).
Toate informațiile necesare despre programul nostru de formare se găsesc în Manualul cursantului (click pentru descărcare).
Manualul conține:
Secţiunea A. Despre Asociaţia ORIGINI de Analiză Tranzacţională Relaţională
Secţiunea B. Descrierea programului de formare în Analiză Tranzacţională – Psihoterapie
Secţiunea C. Cerințe pentru înscrierea și admiterea în programul de formare
Secțiunea D. Procesul de evaluare
Secțiunea E. Contractul anual de învățare
Secțiunea F. Jurnalul personal de învățare
Secțiunea G. Portofoliu
Secţiunea H. Tutorii
Secţiunea I. Terapie personală
Secţiunea J. Supervizare
Secţiunea K. Etică
Secţiunea L. Tarife
Secţiunea M. Anexe
Anexa 1M. Avizele Asociației ORIGINI eliberate de Colegiul Psihologilor din România
Anexa 2M. Contract anual de învățare
Anexa 3M. Evaluarea contractului anual de învățare
Anexa 4M. Jurnal personal de învățare
Anexa 5M. Sumarul jurnalului de învățare
Anexa 6M. Cerințe pentru realizarea eseului
Anexa 7M. Cerințe pentru realizarea studiului de caz
Anexa 8M. Cerințe pentru realizarea lucrării de finalizare a programului de formare
Anexa 9M. Fișă pentru evaluare scrisă a eseului
Anexa 10M. Fișă pentru evaluarea prezentării orale a eseului
Anexa 11M. Fișă pentru evaluare scrisă a studiului de caz
Anexa 12M. Fișă pentru evaluarea prezentării orale a studiului de caz
Anexa 13M. Fișă pentru evaluarea lucrării de finalizare a programului de formare
Anexa 14M. Formular feedback privind cursurile de formare ale Asociației